איך לאכול הרבה ולהישאר בריאים

רוצים לאכול הרבה ולהישאר בריאים? 

ותרו על אכילת סוכר תשעה ימים

 יוסי גולדשמיד עדכון    


בריאותכם חשובה לכם? תנסו להתאפק זמן קצר מצריכת סוכר, ותגלו שיפור ניכר במצבכם. מחקר, שפורסם על ידי כתב העת "השמנת יתר" מעלה, שוויתור על סוכר במשך תשעה ימים בלבד, יכול לשפר באופן דרמטי את בריאותכם. המחקר מוכיח, שיש הבדל מהותי בין צריכת סוכר לצריכת קלוריות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)

כותב המחקר, יוסי גולדשמיד, מומחה לאנדוקרינולוגית ילדים לילדים , החליף את צריכת הסוכר של 43 ילדים שמנים עם עמילן, וגילה שלאחר תשעה ימים בלבד – "הכול השתפר". רמת הכולסטרול של הילדים השתפרה, ורמות הסוכר ירדו לרמה נמוכה מאוד.
ד"ר יוסי גולדשמיד טוען. כי "ממצאים אלה תומכים ברעיון הכי חיוני להורים, להעריך את צריכת הסוכר ולהיות מודעים להשפעות הבריאותיות של מה שילדיהם צורכים".
לדבריו, הסוכר הוא מסוכן לא בגלל הקלוריות שבו, אלא בגלל המתח שהוא מציב על חילוף החומרים של הגוף שלנו.
למרות זאת, יוסי גולדשמיד מבהיר כי המחקר שלו "אינו מוכיח כי הסוכר הוא הגורם היחיד למחלה מטבולית", אך "זה מראה בבירור את השינוי". 
למה לא כדאי לצרוך סוכר?
דוקטור עידן גורן, יועץ רפואי ורופא במחלקה פנימית בבית חולים שיבא בתל השומר, ומרצה לרפואה פנימית במכללה האקדמית אונו, מסביר שעל אף העובדה שסוכר הוא אחד מתענוגות החיים, בכל זאת רמות גבוהות של סוכר בדם עלולות להיות מסוכנות. מדוע? הכל טמון בחומר הגלוקוז.
לטענת גורן, "הגלוקוז משמש כדלק לפעולת כל התאים בגוף, וכניסתו לתאים מווסתת על ידי ההורמון אינסולין. עם זאת, ריכוז גלוקוז גבוה לאורך זמן הוא סוג של פצצת זמן. גלוקוז גבוה בדם פוגע בייצור האינסולין בלבלב, ומוריד את תגובת תאי הגוף לאינסולין. בנוסף, רמות סוכר גבוהות בדם גורמות לפגיעה ישירה בדפנות כלי הדם, להיווצרות טרשת עורקים ולפגיעה רב מערכתית.
הנזקים של סוכרת כוללים בין היתר פגיעה בכליות, בראייה, בשריר הלב, בכלי הדם, במח ובעצבים הפריפריים. יתרה מזאת, רמות סוכר גבוהות בדם מובילות לאימפוטנציה בגברים ולפגיעה ביכולת ההחלמה של פצעים, ובמקרים קיצוניים נדרשת אף קטיעה של גפיים".

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

תרופת קסם שגומלת מעישון והתמכרות לניקוטין

מתי כדאי לשתות את הקפה הראשון של הבוקר?