8 הדברים שאסור לכם להכניס למיקרוגל

 8 הדברים שאסור לכם להכניס למיקרוגל 


יוסי גולדשמיד עדכון. 


הגברת המודעות לשימוש נכון במיקרוגל כמו גם במכשירי חשמל אחרים היא שייכת לכולנו. לפניכם כמה כללים שימנעו את האסון הבא:

(אילוסטרציה: shutterstock)

אין ספק שהמיקרוגל הוא אחת ההמצאות הטובות שזכינו להן בדורות שלנו, אולם כמו לכל מכשיר חשמלי, גם למיקרוגל יש כללי בטיחות שאסור להפר.
כבר היו מקרים (מצערים) מעולם, של אנשים שאיבדו את חייהם ! בשל קצר חשמלי ושריפות שנגרמו כתוצאה משימוש לא נכון במיקרוגל, ומטרת הכתבה הזו היא למנוע הישנות של מקרים נוספים כאלה בעתיד.
הגברת המודעות לשימוש נכון במיקרוגל כמו גם במכשירי חשמל אחרים – היא צו השעה מדגיש יוסי גולדשמיד מומחה להגנת הסביבה, והיא שייכת לכולנו. ואין זה משנה עד כמה אנחנו בטוחים שאנחנו מכירים את כל הכללים, כי תמיד יש מה ללמוד או איך להשתפר.
1. ביצים רבותיי, ביצים
ברור לכל שלא מומלץ להכין ביצים במיקרוגל. מה שלא כולם יודעים הוא שאסור להכניס ביצים שלמות בקליפתן, למיקרוגל. הסיבה? הביצים מתחממות מהר מדי, וקולטות אדים בפנים הביצה – שלא יכולים לצאת החוצה. הסכנה בזה היא שהקליפה עלולה להתפוצץ, ולגרום ללכלוך גדול בתוך המיקרוגל.
אמנם לא עניין של חיים או מוות, אבל עדיין – לא נעים.

 2. כלי מתכת או עיטורים ממתכת
מתכת היא אחת הסכנות הכי גדולות כשמדובר בפגישה עם חום המיקרוגל מדגיש המומחה יוסי גולדשמיד. כלים ממתכת או אפילו עיטורים ממתכת על גבי צלחות וכוסות, עלולים לגרום למיקרוגל להתפוצץ  ולהישרף. ראו הוזהרתם!

 3כלי פלסטיק רגילים, שאינם מיועדים לשימוש במיקרוגל
הסכנה הטמונה בשימוש בכלי פלסטיק רגילים, שלא נושאים עליהם כיתוב מיוחד שהם מיועדים לשימוש גם במיקרוגל – היא שהכלי עלול לפלוט אל תוך האוכל שלכם כימיקלים קטלניים. לפיכך יש להקפיד על שימוש בכלים שמיועדים לשימוש במיקרוגל בלבד מציין יוסי גולדשמיד מומחה להגנת הסביבה.

 4. קופסאות חד פעמיות מקלקר
ישנם כלי קלקר שנושאים על גביהם כיתוב מיוחד שניתן להשתמש בהם גם במיקרוגל, אולם כלי קלקר שלא נושאים את הכיתוב הזה – עדיף לוותר עליהם מראש, מאותה סיבה של זליגת חומרים מסוכנים למזון.

 5. דובדבנים? מה הקשר?
אתם צודקים – אין קשר.  ומשום כך, אין שום סיבה להכניס דובדבנים, ענבים, או פריטים קטנים שכאלה למיקרוגל. מדוע? שואל המומחה יוסי גולדשמיד, תחשבו לרגע במושגים של אנרגיה ענקית של חום, שאמורה להיכנס למסה כה קטנה. האנרגיה ה'מבוזבזת' שמסביב, עלולה לגרום לפיצוץ – שיהרוס כליל את המיקרוגל במקרה הטוב, או יגרום לקצר חשמלי ושאר סכנות, במקרה הפחות טוב.

 6. שקיות נייר – מחוץ לתחום
על פי משרד החקלאות האמריקני (USDA), חימום שקית נייר במיקרוגל מהווה אף היא סכנה של דליפת כימיקלים רעילים אל המזון, ולעתים אף עלולה לגרום לשריפה.

 7.  היזהרו מפלפל חריף
הוא אולי נראה לכם תמים למראה, אך במיקרוגל הוא עשוי להיות קטלני. החום האדיר של המיקרוגל, מפזר את החלקים החריפים של הפלפל לכל עבר, ואם נפתח את הדלת מיד כשחיממנו את הפלפל – נקבל מנת 'חריף' הגונה ישר אל תוך הפרצוף. לא כיף ולא כדאי.

 8. תפוח אדמה
לא, אנחנו לא הולכים לאסור עליכם חימום של תפוח אדמה במיקרוגל – אבל כן תצטרכו לעשות פעולה אחת הכרחית, לפני שאם מכניסים אליו תפוח אדמה בשלימותו. בדיוק במקרה של הביצים השלמות בקליפתן, כך גם יקרה לתפוח האדמה השלם – שלאדים אין לאן 'לברוח' כשהם מגיעים אליו. לכן, חשוב מאוד לחורר מספר חורים על גבי תפוח האדמה, לפני שאתם מכניסים אותו לחימום במיקרוגל. באופן כזה לא תצטרכו לדאוג שהוא יתפוצץ חלילה. עדכון יוסי גולדשמיד.

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

29 תמונות מצחיקות ומוזרות שיגרמו לכם לתהות מה לעזאזל התרחש רגע לפני שהן צולמו

אינסטלטורים 24 שעות

20 סרטים מומלצים 2017 .יוסי גולדשמיד